Algemene Verkoopsvoorwaarden OKAIDI
Datum laatste update: 09/08/2024 in Roubaix
INHOUD:
1) Onderwerp
2) Producten
3) Prijs
4) Bestelling
5) Betaling
6) Reservering in de winkel
7) Betalingsbeveiliging - Fraude
8) Verzendkosten, voorwaarden en levertijden
9) Herroepingsrecht
10) Bescherming van persoonsgegevens
11) Cookies
12) Intellectueel eigendom
13) Verantwoordelijkheid
14) Wettelijke garantie
15) Klantbeoordelingen
16) Volledigheid
17) Duur
18) Toepasselijk recht - Geschillen
19) Algemene gebruiksvoorwaarden van het getrouwheidsprogramma OK+
1) Onderwerp
Deze algemene verkoopvoorwaarden worden gesloten tussen:
Het bedrijf SAS OKAIDI met een kapitaal van € 2.928.240
162 Boulevard de Fourmies
59100 Roubaix
geregistreerd bij Lille Métropole RCS onder nummer 398110445
Hierna 'OKAIDI'
en
Elke natuurlijke persoon die een bezoek brengt aan en / of een aankoop wil doen via de website www.okaidi.be; deze website is bereikbaar via de URL's www.okaidi.be en www.obaibi.fr.
Hierna 'De gebruiker'
Deze voorwaarden zijn bedoeld om de voorwaarden voor verkoop op afstand tussen OKAIDI en de gebruiker te definiëren, van bestelling tot betaling en levering. Ze regelen alle stappen die nodig zijn om de bestelling te plaatsen en zorgen voor de opvolging van deze bestelling tussen de contracterende partijen.
De bestelling impliceert de onherroepelijke aanvaarding van de algemene verkoopvoorwaarden. Aangezien de algemene voorwaarden kunnen wijzigen, zijn de geldende voorwaarden degenen die van kracht zijn op de website www.okaidi.be op de datum dat de gebruiker de bestelling plaatst.
De gebruiker verklaart:
- in staat te zijn om dit verkoopcontract af te sluiten,
- geen producten te kopen met als doel deze door te verkopen,
- geen handelaar te zijn.
2) Producten
De producten die door OKAIDI te koop worden aangeboden, zijn de producten die op de website www.okaidi.be verschijnen op de dag waarop de gebruiker de website raadpleegt, de producten worden aangeboden in overeenstemming met de beschikbare voorraden. Naast de weergegeven foto's die de gepresenteerde producten illustreren, wordt de gebruiker uitgenodigd om de beschrijving van elk product te raadplegen om de kenmerken ervan te ontdekken.
OKAIDI streeft ernaar de producten zo getrouw mogelijk weer te geven. Een kleine afwijking ten opzichte van de afbeeldingen kan echter niet volledig worden uitgesloten.
3) Prijs
De prijzen zijn weergegeven in euro's inclusief BTW en exclusief bezorgkosten die behoudens bijzondere voorwaarden voor rekening van de gebruiker zijn. De bezorgkosten worden aangegeven bij het plaatsen van de bestelling en bepaald volgens de voorwaarden van artikel 7.
De aangegeven prijzen houden rekening met de BTW die van toepassing is op de dag van de bestelling. Als het btw-tarief eventueel wordt gewijzigd, kunnen deze wijzigingen worden weerspiegeld in de prijs van de artikelen zonder dat de gebruiker hiervan vooraf op de hoogte wordt gesteld.
OKAIDI behoudt zich het recht voor om zijn prijzen op elk moment te wijzigen. De producten worden gefactureerd op basis van de prijzen die gelden op het moment dat de bestelling wordt geplaatst.
4) Bestelling
Elke bestelling impliceert de uitdrukkelijke en onherroepelijke aanvaarding van de prijzen en beschrijvingen van de te koop aangeboden producten. Elke betwisting op dit punt zal gebeuren in het kader van een mogelijke ruil en de hieronder vermelde garanties.
4.1: Validatie winkelmandje
De gebruiker selecteert de producten die hij wenst te bestellen door op het vakje 'Toevoegen aan winkelmandje' te klikken. De geselecteerde producten worden vervolgens vermeld op het tabblad 'Winkelmandje'.
De gebruiker kan op dit tabblad de details van zijn bestelling bekijken (bijvoorbeeld: producten, hoeveelheden, prijs, maat, kleur).
Bij deze stap krijgt de gebruiker verschillende opties aangeboden
Als de gebruiker een kortingscode heeft, wordt hij uitgenodigd om deze in te voeren door het vakje 'Ik heb een kortingscode' aan te vinken voordat hij zijn winkelmandje valideert.
Als de gebruiker nog niet is ingelogd op zijn klantenaccount, wordt hij uitgenodigd om in te loggen of een account aan te maken voordat hij zijn winkelmandje valideert.
Als de gebruiker nog niet is toegetreden tot het loyaliteitsprogramma, kan hij zich registreren voordat hij zijn winkelmandje valideert.
Nadat de informatie is geverifieerd en / of aangepast, kan de gebruiker doorgaan met zijn bestelling door op het vakje 'Bezorgwijze kiezen' te klikken.
4.2 Aanmaken van een gebruikersaccount
Om een gebruikersaccount aan te maken, wordt de gebruiker gevraagd een formulier in te vullen en de volgende verplichte informatie op te geven: aanhef, achternaam, voornaam, e-mailadres, postadres.
Om te weten hoe de bovengenoemde gegevens verwerkt worden, kan de gebruiker de rubriek 'persoonlijke gegevens' raadplegen.
Indien gewenst kan de gebruiker bij zijn volgende bezoeken opnieuw inloggen op zijn account met behulp van de opgegeven identificatiegegevens (e-mailadres en wachtwoord).
4.3: Keuze van bezorgwijze en betalingswijze
Eenmaal gevalideerd, moet de gebruiker de bezorgwijze invoeren die hij wenst, in overeenstemming met artikel 7 van deze Algemene Verkoopvoorwaarden.
De gebruiker kiest vervolgens zijn betaalmethode, in overeenstemming met artikel 5 van deze algemene verkoopvoorwaarden. Om de gebruiker in staat te stellen terug te keren naar zijn bestelling alvorens deze definitief te bevestigen, heeft OKAIDI validatie- en acceptatieschermen gecreëerd. De bestelling wordt pas definitief geregistreerd na de laatste validatie op het betalingsscherm van de bestelling (via creditcard of Paypal-account). Vanaf de laatste klik ter acceptatie wordt de bestelling als onherroepelijk beschouwd.
4.4: Opvolging van de bestelling
Een eerste e-mail met een overzicht van de keuzes van de gebruiker en de bestelde producten wordt verzonden na validatie van de betaling van de bestelling. Een tweede e-mail met een overzicht van de verzonden en gefactureerde producten wordt verzonden wanneer de bestelling wordt verzonden.
De onbeschikbaarheid van een product zal dan ook indirect aan de koper worden aangegeven in deze e-mail. De bestelling van het product / de producten die niet beschikbaar zijn voor de gebruiker, wordt automatisch geannuleerd. Er wordt geen afschrijving van de / het niet-beschikbare product(en) uitgevoerd voor betalingen per bank- of klantenkaart.
Nadat de bestelling op de website is bevestigd, kan de gebruiker de verwerking ervan op elk moment volgen. Op dit moment kan de bestelling niet meer worden gewijzigd (product, hoeveelheid, leveringswijze, etc.)
Om van deze service te profiteren, hoeft de gebruiker zich alleen maar in te loggen op zijn account op de website en naar 'opvolging van bestellingen' te gaan:
Bestelling geregistreerd: de betaling met uw bankkaart is gevalideerd.
Bestelling wordt voorbereid: uw bestelling wordt voorbereid in onze magazijnen.
Bestelling verzonden: afhankelijk van uw keuze van bezorgwijze, is uw bestelling geplaatst en beschikbaar op het afhaalpunt dat u bij het bestellen heeft geselecteerd (u ontvangt een trackingnummer van uw bestelling voor het opvolgen ervan).
Voor meer informatie over de plaatsing, opvolging of uitvoering van uw bestelling, vragen over levertijden, de voorwaarden voor het uitoefenen van het herroepingsrecht of enige andere vraag, kan de gebruiker contact opnemen met OKAIDI in België op (+32) 78 60 00 37 (in het Frans) of (+32) 78 60 00 38 (in het Nederlands) of via e-mail op: klantenservice@okaidi.com
5) Betaling
5.1: De verschillende betalingsmethoden
Bestellingen die op de website www.okaidi.be worden geplaatst, kunnen met een bankkaart worden betaald. Wij accepteren:
Betaalkaart
Visacard
Mastercard
Bancontact : (Deze betaalwijze is niet beschikbaar voor aankopen boven de 500€ )
Paypal-account: Paypal is een gemakkelijke, snelle en veilige manier om online aankopen te betalen zonder bankgegevens in te voeren. De gebruiker kan ook veilig betalen door middel van een Paypal-betaling
Cadeaukaart (Okaïdi - Obaïbi): afhankelijk van de geldigheid worden cadeaukaarten geaccepteerd als betaalmiddel. Het bedrag op de kaart kan in één keer worden gebruikt en kan worden aangevuld met elk ander betaalmiddel.
Loyaliteitsvoordeel: afhankelijk van de geldigheid (bv. vervaldatum en minimum aankoopbedrag), worden loyaliteitsvouchers aanvaard als betaalmiddel, dat in één keer kan worden gebruikt, binnen de limiet van 3 voordelen per bestelling. De gebruiker kan het resterende bedrag betalen met een creditcard, cadeaukaart of Paypal. Dit betaalmiddel wordt echter alleen aangeboden als u daadwerkelijk een loyaliteitsvoucher heeft (onderdeel Loyaliteitsprogramma)
Alleen het bedrag dat overeenkomt met de daadwerkelijk verzonden producten wordt van de rekening van de gebruiker afgeschreven. De pakbon wordt in het pakket met het bestelde product geplaatst. De gebruiker die een bestelling heeft geplaatst, heeft de mogelijkheid om zijn factuur af te drukken door in te loggen op de website, in de rubriek voor de opvolging van de bestelling.
6) Reservering in de winkel
OKAIDI biedt de gebruiker de mogelijkheid om een product in de winkel te reserveren via de website www.okaidi.beDe productreserveringsservice in de door de gebruiker geselecteerde winkel is een gratis service.
De gebruiker kan een maximum aantal producten reserveren:
10 producten tegelijk
1 aantal van hetzelfde product
Nadat de klant de reservering van het / de product(en) op de website heeft gevalideerd, neemt de geselecteerde winkel, binnen maximaal 1 werkdag, telefonisch contact op met de klant. Met als doel de klant de beschikbaarheid van het / de geselecteerde product(en) te bevestigen. In dit stadium heeft de klant geen aankoopverplichting en is hij vrij om de reservering voort te zetten of te annuleren.
Als de klant zijn reservering wil bevestigen, zal de winkel de klant uitnodigen om over te gaan tot betaling, voordat de bestelling in de winkel wordt opgehaald, om te voldoen aan de gezondheidsvoorschriften in overeenstemming met COVID-19. In dit verband wordt er een e-mail naar de klant gestuurd met een doorverwijzing naar een beveiligd betalingsplatform. Tegelijkertijd wordt de klant uitgenodigd om deze algemene verkoopvoorwaarden te aanvaarden.
Het te betalen bedrag is het bedrag dat wordt vermeld tijdens het reserveringsproces op de website en in de e-mails die worden ontvangen na bevestiging door de winkel. Als de gebruiker profiteert van een kortingscode die van toepassing is op de producten, wordt de korting door de winkel toegepast tijdens de betaling (met uitzondering van kortingscodes die alleen geldig zijn op https://www.okaidi.be)
De winkel, die de klant aan de telefoon houdt, beantwoordt eventuele vragen.
Zodra de betaling is gevalideerd, wordt de klant door de winkel uitgenodigd om zijn product af te halen op één van de verschillende aangeboden tijdstippen, rekening houdend met de gezondheidsmaatregelen i.v.m. COVID-19.
Tijdens periodes met veel winkelbezoek behoudt OKAIDI zich het recht voor om de voorwaarden van winkelreserveringen te wijzigen. Bovendien behoudt OKAIDI zich het recht voor om winkelreserveringen voor onbepaalde tijd op te schorten. Voor meer informatie over winkelreserveringen, wordt de gebruiker uitgenodigd om de 'ALGEMENE GEBRUIKSVOORWAARDEN VOOR ONLINE RESERVERINGEN' te lezen. Deze voorwaarden zijn beschikbaar tijdens de online reserveringsprocedure, onderaan de pagina 'CONTACTINFORMATIE'. De gebruiker verklaart de genoemde voorwaarden te hebben gelezen en aanvaard ze door het vakje 'Ik ga akkoord met de algemene gebruiksvoorwaarden' aan te vinken.
7) Betalingsbeveiliging - Fraude
Om de veiligheid van betalingen te waarborgen, maakt OKAIDI gebruik van de beveiligde betalingsservice HiPay. Bankgegevens zijn gecodeerd (SSL-beveiligingsstandaard) en circuleren daarom niet onversleuteld op internet. De betalingsinterface van Sogenactif maakt gebruik van 3D secure technologie. Dit is een systeem dat is ontwikkeld door de twee bankkaartnetwerken Visa en MasterCard om kaarthouders te authenticeren en zo frauduleus gebruik te voorkomen. Naast het kaartnummer, de geldigheidsdatum en het cryptogram, moet de kaarthouder zich met het 3D Secure-systeem authenticeren op een interface van zijn bank, waarnaar hij automatisch wordt doorverwezen, door een code of persoonlijke informatie in te voeren die zijn bank hem vooraf heeft gestuurd. Eenmaal geauthenticeerd, ziet de kaarthouder of zijn transactie is geautoriseerd of geweigerd door zijn bank.
De gebruiker wordt eraan herinnerd dat fraude met betaalkaarten een overtreding is die wordt bestraft door artikel L. 163-3 van het Franse monetair en financieel wetboek:
"Elke persoon wordt gestraft met een gevangenisstraf van zeven jaar en een boete van 750.000 euro voor:
Het namaken of vervalsen van een cheque of ander middel genoemd in artikel L. 133-4;
Het opzettelijk gebruik maken of proberen te maken van een nagemaakte of vervalste cheque of ander middel genoemd in artikel L. 133-4;
Het willens en wetens aanvaarden van een betaling met een nagemaakte of vervalste cheque of een ander middel genoemd in artikel L. 133-4."
8) Verzendkosten, voorwaarden en levertijden
Behalve in geval van overmacht, zijn de levertijden, zolang de voorraad strekt, zoals hieronder aangegeven.
OKAIDI heeft geen verantwoordelijkheid in geval van te late levering, om welke reden dan ook. Derhalve kan de gebruiker geen aanspraak maken op schadevergoeding van OKAIDI.
OKAIDI behoudt zich het recht voor om de vervoerder te kiezen en garandeert de juiste levering van de producten.
Indien OKAIDI niet voldoet aan zijn leveringsverplichting op de aangegeven datum of aan het einde van de aangegeven periode, of, bij gebreke daarvan, niet later dan dertig dagen na het sluiten van het verkoopcontract, kan de gebruiker het contract beëindigen, via een aangetekende brief met ontvangstbevestiging of schriftelijk op een andere duurzame gegevensdrager, indien OKAIDI, na opdracht te hebben gegeven, onder dezelfde voorwaarden de levering of de dienst binnen een redelijke bijkomende termijn te verrichten, dit niet binnen die termijn is uitgevoerd.
> Leveringszones: België, Luxemburg en Nederland
> Bezorgkosten en levertijd:
-Levering in een OKAIDI / OBAIBI-winkel in België en Luxemburg: gemiddelde levertijd 4 tot 5 werkdagen. Gratis en beschikbaar bij aankoop vanaf €10. Voor alle bestellingen onder €10 is de levering in de winkel niet beschikbaar.
-Thuisbezorging door Colissimo Expert Internationale: verzendkosten € 5,90, gemiddelde levertijd 4 tot 5 werkdagen.
-Bij een afhaalpunt: Binnen 2 tot 3 werkdagen, €3,90 / gratis vanaf € 40 aankopen
Door express thuisbezorging : 9,90€ / "24 uur voor alle bestellingen geplaatst voor 10:30 uur (met uitzondering van weekends en feestdagen)
> Ophalen van bestellingen in de winkel
De gebruiker moet een identiteitsbewijs tonen bij het ophalen van zijn bestelling in de winkel. Elke derde die de bestelling van de gebruiker wil komen ophalen, moet een volmacht, een kopie van het identiteitsbewijs van de gebruiker en zijn eigen identiteitsbewijs voorleggen.
Pakketten die in de winkel worden afgeleverd, moeten worden opgehaald binnen een termijn van maximaal één 2 weken na ontvangst door de gebruiker van de e-mail of sms die hem informeert over de beschikbaarheid van zijn bestelling in de winkel. In het geval dat de gebruiker zijn bestelling niet binnen deze termijn komt ophalen, worden de bestelde producten weer in de winkel te koop aangeboden en kan de gebruiker een terugbetaling van zijn bestelling aanvragen door een verzoek in te dienen bij de klantenservice van OKAIDI.
Bij ontvangst van het pakket wordt de Gebruiker verzocht, indien mogelijk, de buitenkant van het pakket te controleren en het vervolgens uit te pakken in aanwezigheid van de bezorger.
"In geval van onmiddellijke vaststelling van een niet-conforme bestelling (ontbrekende artikelen bijvoorbeeld), is het dan noodzakelijk de reserves op de leveringsbon te vermelden door de vastgestelde schade te verduidelijken (beschadigde verpakking, beschadigd, geopend, ontbrekende artikelen). Dit geldt zowel voor leveringen in Frankrijk als internationaal. De gebruiker heeft dan het recht het pakket te weigeren.
"
Indien de schade aan het pakket wordt vastgesteld na de levering, dient de Gebruiker de Klantendienst binnen een termijn van maximaal 48 uur op de hoogte te brengen van de anomalie: Per aangetekende brief naar het adres: CUSTOMER SERVICE IDKIDS, TSA 27000, 59071 ROUBAIX CEDEX of Via het online contactformulier.
OKAIDI behoudt zich het recht voor een toekomstige bestelling te weigeren in geval van misbruik en terugkerende klachten.
9) Herroepingsrecht
9.1: Informatie over het herroepingsrecht van de gebruiker
Vanaf de datum van ontvangst van het product heeft de gebruiker 30 dagen de tijd om zijn herroepingsrecht uit te oefenen.
Deze voorkeursperiode wijkt af van de wettelijke termijn van 14 dagen vermeld in artikel L. 212-20-12 van de Franse Consumentenwet. Ruilen en terugbetalingen worden alleen geaccepteerd voor ongedragen, ongewassen producten, inclusief labels en in de originele verpakking
Bovendien, en in overeenstemming met artikel L. 221-18 van de Franse consumentenwet, wordt ruilen of terugbetaling niet geaccepteerd voor hygiëneproducten, badjassen, badkleding en ondergoed.
9.2 Retourneren en ruilen
Op grond van de uitoefening van het herroepingsrecht door de gebruiker (artikel ...), of in geval van een constatering van non-conformiteit of een gebrek aan de bestelde producten (artikel ...), kan de gebruiker de bestelde producten als volgt retourneren:
Retourneren in de winkel | Retourneren naar magazijn | |
Waar? | U kunt naar een Okaïdi-Obaïbi-winkel naar keuze gaan in België. | |
Welke documenten moeten worden verzonden? | Houd uw digitale factuur en het herroepingsformulier bij de hand. De winkel zal het artikel / de artikelen ruilen of terugbetalen tegen de prijs die op uw factuur staat vermeld (met eventuele kortingen) | Vergeet niet om de retourbon bij uw pakket toe te voegen, die beschikbaar is in uw account onder: 'Mijn bestellingen', 'Ik wil graag een product retourneren' |
Ruilen | Als het artikel dat u kiest duurder is, kunt u het verschil betalen met elke betaalmethode die in uw Okaïdi-winkel wordt geaccepteerd | Ruilen is alleen mogelijk in de winkel. |
Terugbetalingen | De terugbetaling zal verschijnen op de rekening die is gekoppeld aan het betaalmiddel dat is gebruikt voor de betaling van de bestelling. Het bedrag zal binnen 4-5 werkdagen zichtbaar zijn (interbancaire overschrijftermijnen). In het geval van betaling met een cadeaubon, kan terugbetaling alleen plaatsvinden door het uitgeven van een nieuwe e-cadeaubon. Terugbetalingen van order-in-store bestellingen met een mobiele betaling, vinden plaats volgens dezelfde procedures als bij traditionele webbestellingen. Terugbetalingen van order-in-store bestellingen met een contante betaling, met een bankkaart of een geschenkkaart aan de kassa van de winkel zullen, met toestemming van de klant, worden uitbetaald met een e-geschenkkaart. |
|
Na ontvangst en controle van uw retourzending, of na overlegging van een verzendbewijs van uw retourzending, wordt het geretourneerde product(en) terugbetaald door de creditcard of PayPal-rekening te crediteren die is gebruikt voor de betaling van de bestelling. | ||
Loyaliteitsvoordelen | Loyaliteitsvoordelen zijn niet inwisselbaar of restitueerbaar. Gebruikte loyaliteitsvoordelen die worden goedgekeurd voor terugbetaling, worden in de vorm van punten teruggestort op de klantenkaart. | |
Terugbetaling van bezorgkosten | Eventuele initiële bezorgkosten worden alleen volledig terugbetaald in geval van retourzending van de volledige bestelling. Bovendien is OKAIDI niet verplicht om bijkomende kosten terug te betalen als u uitdrukkelijk voor een duurdere leveringsmethode heeft gekozen dan de standaard leveringsmethode die door OKAIDI wordt aangeboden. De retourkosten zijn voor uw rekening, evenals eventuele hogere verzendkosten (specifieke verzendkosten die verband houden met de aard van bepaalde items die normaal niet per post kunnen worden geretourneerd). |
De gebruiker kan zijn herroepingsrecht uitoefenen vóór het verstrijken van de bovengenoemde termijn:
Door online in de AV het herroepingsformulier in te vullen dat door OKAIDI beschikbaar is gesteld om te downloaden: door hier te klikken.
Of door het herroepingsformulier in te vullen dat hem in digitale vorm wordt toegezonden als bijlage bij zijn bestelformulier
Of door OKAIDI een andere verklaring, waarin ondubbelzinnig de wens wordt geuit om het herroepingsrecht uit te oefenen, per post te sturen naar het volgende adres:
OKAIDI - Service Retour WEB
Entrepôt IDLOG – OKAIDI/OBAIBI
15 rue PICAVET
59115 LEERS
Deze verklaring kan de volgende formulering hebben:
Ter attentie van OKAIDI, TSA 27000 - 59071 ROUBAIX CEDEX1;
Ik / Wij (*) stellen u hierbij op de hoogte (*) van mijn / onze (*) terugtrekking uit het contract voor de verkoop van het onderstaande product (*)
Besteld op (*) / ontvangen op (*)
Bestelnummer (*)
Naam consument(en)
Adres van consument(en)
Handtekening van consument(en) (alleen als dit formulier op papier wordt ingediend)
Datum
Het formulier moet samen met de producten die de gebruiker retourneert worden ingediend.
10) Bescherming van persoonsgegevens
Het bedrijf OKAIDI SAS, dat verantwoordelijk is voor de verwerking, verzamelt verplichte persoonsgegevens die zijn aangegeven met een sterretje. Deze verzamelde gegevens zijn nodig voor het verwerken, volgen en leveren van uw bestelling, evenals voor het opstellen van facturen. Daarnaast kunnen deze gegevens, alleen wanneer dit vooraf is geaccepteerd, nodig zijn om aanbiedingen, nieuws of gepersonaliseerde of niet-gepersonaliseerde advertenties te verzenden. Ten slotte kunnen ze ook nodig zijn om uw lidmaatschap van het Okaidi-loyaliteitsprogramma te beheren. Ze kunnen voor statistische analyse worden gebruikt.
OKAIDI SAS zorgt ervoor dat alle nodige maatregelen worden genomen, in overeenstemming met de toepasselijke wettelijke bepalingen, om de bescherming, vertrouwelijkheid en veiligheid van uw persoonlijke gegevens te waarborgen.
In overeenstemming met de Franse wet bescherming persoonsgegevens van 6 januari 1978 en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van 14 april 2016, heeft u het recht op toegang, het uitvaardigen van voorafgaande richtlijnen, rectificatie, bezwaar maken, verwijdering, overdraagbaarheid of beperking van de verwerking van uw gegevens. U kunt uw rechten uitoefenen door te schrijven naar OKAIDI
Klantenservice - 162 boulevard de Fourmies - 59100 ROUBAIX of via ons contactformulier.
Houd er rekening mee dat als onderdeel van de uitoefening van rechten door aanvragers, onze klantenservice mogelijk de identiteit van hen moet verifiëren door mogelijk een kopie van een geldig identiteitsbewijs te vragen.
Om meer te weten te komen over deze rechten, het gebruik en de bescherming van deze gegevens, kan de gebruiker het onderdeel persoonlijke gegevens raadplegen.
11) Cookies
Bij het bezoeken van de website www.okaidi.be worden cookies op de computer, gsm of tablet van de gebruiker geplaatst.
Wat is een cookie? Een cookie is een tekstbestand dat wordt geplaatst tijdens het bezoek van een website of het raadplegen van een advertentie. Het doel ervan is om informatie over uw navigatie te verzamelen en u diensten te sturen die zijn aangepast aan uw apparaat om zo uw ervaring op de website te verbeteren. We maken bijvoorbeeld gebruik van cookies om u te identificeren en ervoor te zorgen dat u toegang krijgt tot uw account.
Voor meer informatie over het gebruik en beheer van cookies, kan de gebruiker het onderdeel 'Cookies' raadplegen.
12) Intellectueel eigendom
Alle elementen van de OKAIDI website, visueel of geluid, zijn beschermd door copyright en handelsmerken. Ze zijn het exclusieve eigendom van het bedrijf OKAIDI.
Deze hele website wordt beschermd door de Franse en internationale wetgeving met betrekking tot het intellectuele eigendom. Alle reproductierechten zijn voorbehouden.
De teksten die de pagina's van deze website samenstellen, kunnen, in overeenstemming met de bepalingen van het Franse wetboek van het intellectuele eigendom, niet het onderwerp zijn van enige weergave of reproductie, geheel of gedeeltelijk, op welk medium dan ook, zonder de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van OKAIDI. Evenzo zijn de merken, handelsnamen en logo's die op deze website verschijnen geregistreerd. Hun volledige of gedeeltelijke reproductie, gemaakt aan de hand van elementen van de website, is verboden.
Een gebruiker die een persoonlijke website heeft en die voor persoonlijk gebruik een eenvoudige link op zijn website wil plaatsen die naar de homepage van de website van het merk OKAIDI verwijst, moet toestemming vragen aan het bedrijf OKAIDI. Elke andere link (in het bijzonder door gebruik te maken van de techniek van framing of in-line linking) is uitgesloten.
13) Verantwoordelijkheid
OKAIDI is verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van de verplichtingen die voortvloeien uit deze Algemene Verkoopvoorwaarden.
OKAIDI is echter niet verantwoordelijk voor de gehele of gedeeltelijke niet-nakoming van haar verplichtingen onder dit contract, indien deze niet-nakoming het gevolg is van hetzij de gebruiker, hetzij een geval van overmacht (artikel 1218 van het Franse Burgerlijk Wetboek ).
OKAIDI kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig ongemak of enige schade die inherent is aan het gebruik van het internetnetwerk, in het bijzonder een onderbreking van de dienstverlening, een externe inbraak of de aanwezigheid van computervirussen, of feiten gekwalificeerd als overmacht, in overeenstemming met de jurisdictie.
Partijen komen overeen zo spoedig mogelijk in overleg te treden over de wijze van afhandeling van de bestelling gedurende de periode van overmacht.
Na een periode van één (1) maand van onderbreking als gevolg van overmacht zijn de partijen vrij van hun verplichtingen jegens elkaar. Indien van toepassing zal OKAIDI de gebruiker het bedrag van zijn bestelling zo snel mogelijk terugbetalen.
14) Wettelijke garantie
Overeenkomstig de bepalingen van de artikelen 1641 tot 1649 van het Franse Burgerlijk Wetboek en de artikelen L.217-4 tot L.217-14 van de Franse Consumentenwet heeft de gebruiker recht op wettelijke garantie tegen verborgen gebreken en op conformiteitsgarantie. Op grond hiervan kan hij herstelling of vervanging van goederen verkrijgen en, als dit onmogelijk is, annulering van de verkoop of vermindering van de verkoopprijs.
Artikel 14.1 Wettelijke garantie van conformiteit
Artikel L217-4 van het Franse Consumentenwetboek:
'De verkoper levert goederen die in overeenstemming zijn met het verkoopcontract en is verantwoordelijk voor het oplossen van elke vorm van niet-overeenstemming die bestaat bij levering.
Hij is ook verantwoordelijk voor gebreken aan de conformiteit die voortvloeien uit de verpakking, de montagehandleiding of de installatie, als de verkoper hiervoor verantwoordelijk is volgens de bepalingen in het verkoopcontract of als ze onder zijn verantwoordelijkheid hebben plaatsgevonden.'
Artikel L217-5 van het Franse Consumentenwetboek:
'Om in overeenstemming te zijn met het verkoopcontract, moeten de goederen:
1. geschikt zijn voor het gebruik dat gewoonlijk van soortgelijke goederen wordt verwacht en, indien van toepassing:
- overeenkomen met de door de verkoper gegeven beschrijving en de kwaliteiten bezitten die de verkoper aan de koper heeft aangeboden in de vorm van een monster of model;
"- de kwaliteiten hebben die een koper terecht mag verwachten op grond van de publieke verklaringen van de verkoper, de producent of zijn vertegenwoordiger, bijvoorbeeld in het advertentiemateriaal of de etikettering
"
2. of de kenmerken vertonen die in onderling overleg tussen de partijen zijn vastgesteld of die geschikt zijn voor speciaal gebruik dat de koper wenst en dat aan de verkoper bekend is gemaakt en waarvoor de laatste toestemming heeft gegeven.'
Artikel L217-9 van het Franse Consumentenwetboek
'In geval van gebrek aan overeenstemming kiest de koper tussen reparatie of vervanging van de goederen.
"De verkoper kan echter niet volgens de keuze van de koper handelen als deze keuze kosten met zich meebrengt die duidelijk niet in verhouding staan tot de andere methode, rekening houdend met de waarde van de goederen of de ernst van het gebrek.
In een dergelijk geval is de verkoper verplicht te handelen volgens de methode die niet door de koper is gekozen, tenzij dit onmogelijk is.'"
Artikel L217-11 van het Franse Consumentenwetboek
'De toepassing van de bepalingen in de artikelen L. 217-9 en L. 217-10 vindt plaats zonder kosten voor de koper.'
Artikel L217-12 van het Franse Consumentenwetboek
'Een actie als gevolg van een gebrek aan overeenstemming verjaart na twee jaar vanaf de datum van levering van de goederen.'
Artikel 14.2 Wettelijke garantie tegen verborgen gebreken
'De verkoper is gehouden tot vrijwaring voor de verborgen gebreken van de verkochte goederen, die deze ongeschikt maken tot het gebruik waarvoor het bedoeld is, of die dit gebruik zodanig verminderen dat de koper, indien hij de gebreken gekend had, de goederen niet of slechts voor een mindere prijs zou hebben gekocht.'
Artikel 1643 van het Franse Burgerlijk Wetboek
Hij is aansprakelijk voor verborgen gebreken, zelfs wanneer hij deze niet gekend heeft, tenzij hij in dat geval heeft bedongen dat hij niet gebonden is aan enige garantie.
Artikel 1644
In het geval van artikel 1641 en 1643
de koper heeft de keuze om het artikel terug te sturen en het bedrag terug te krijgen, of het artikel te houden en een deel van het bedrag terug te krijgen. Artikel 1648 lid 1 van het Franse burgerlijk wetboek "De vordering wegens verborgen gebreken moet door de koper binnen twee jaar na de ontdekking van het gebrek worden ingesteld".
15) Klantbeoordelingen
Servicevoorwaarden voor gebruikers
Okaidi stelt de gebruiker in staat om een mening te geven over een product dat hij heeft gekocht. Dit bericht zal dan verschijnen in de productbeschrijving van het betreffende product en blijft gedurende de verkoopperiode van dat product zichtbaar voor internetgebruikers. Berichten worden standaard in chronologische volgorde weergegeven. De beoordeling bevat de datum van de ervaring van de gebruiker die zijn recensie indient en vermeldt de datum van de ervaring van de gebruiker.
De gebruiker die zijn mening wil geven over één of meerdere producten moet geïdentificeerd zijn aan Okaidi, hij moet over inloggegevens van Okaidi beschikken om zijn mening over een product te formuleren en te geven. Bovendien is enkel een meerderjarige bevoegd om een beoordeling te geven. Omwille van de transparantie worden alle beoordelingen van klanten gelezen en gemodereerd door onze onafhakelijke partner Bazaarvoice, gecertificeerd door AFNOR. Hier wordt gespecificeerd dat alleen de inhoud met betrekking tot de kenmerken van het product zal worden gepubliceerd. Met name beoordelingen met onderstaande relatieve inhoud worden uitgesloten:
De bestelling en de opvolging ervan (levering, retourzendingen, wisselingen, terugbetalingen...),
Technische problemen op de website.
Vergelijkingen met andere verkooppunten en concurrenten.
Vragen (verzoek om samenwerking, leveringscontract...) die geen betrekking hebben op het product.
Alles dat in strijd is met de openbare orde en moraal.
Elke term die geïnterpreteerd kan worden als een belediging of laster jegens de auteur of een andere natuurlijke of rechtspersoon.
Elke vraag met betrekking tot de veiligheid van producten (deze adviezen worden systematisch behandeld door onze klantenservice).
Als gevolg hiervan, kan/is OKAIDI:
vrijelijk een op haar website geplaatste beoordeling handhaven of verwijderen door u de redenen van deze afwijzing mede te delen
niet verplicht de beoordeling van de gebruiker te publiceren of de gebruiker te compenseren voor het niet publiceren van een beoordeling, de publicatie en het onderhoud van een beordleing is ter beoordeling van OKAIDI. In het geval van afwijzing van de beoordeling, zal de gebruiker met passende middelen worden geïnformeerd over de redenen voor de afwijzing.
De gebruiker verklaart en aanvaardt uitdrukkelijk dat het gebruik van het klantenbeoordelingsformulier om een mening te geven over een Okaidi-product de overdracht inhoudt ten behoeve van Okaidi van de rechten om deze mening te reproduceren, aan te passen en openbaar te maken op de website van het merk Okaidi of op een willekeurig door Okaidi gekozen communicatiemedium.
Hier wordt ook gespecificeerd dat Okaidi zich het recht voorbehoudt om, naast de beoordeling als zodanig geformuleerd door de gebruiker, alle informatie bekend te maken die door de gebruiker is verstrekt en / of gevalideerd bij het indienen van een kennisgeving.
Bij het formuleren en valideren van een mening kan het zijn dat de gebruiker bepaalde persoonsgegevens moet verstrekken en / of valideren. Hier wordt gespecificeerd dat de verzamelde persoonsgegevens niet voor commerciële doeleinden zullen worden gebruikt.
De verzamelde informatie is noodzakelijk om Okaidi in staat te stellen de betrouwbaarheid van de verstrekte beoordeling te garanderen en de dienstverlening van Okaidi aan haar klanten te verbeteren.
Tot slot heeft u, in overeenstemming met de geldende verordeningen, het recht op toegang, op het uitvaardigen van richtlijnen vooraf, op rectificatie en op verzet tegen de verwerking van uw persoonsgegevens. U hoeft hiervoor enkel te schrijven naar:
OKAIDI SAS - Klantenservice - boulevard de Fourmies 162, 59100 ROUBAIX of via ons contactformulier of klik hier
vergeet niet om uw naam, voornaam, e-mailadres en een kopie van uw identiteitsbewijs bij te voegen. Overeenkomstig de geldende regelgeving moet uw verzoek worden ondertekend en vergezeld gaan van een fotokopie van een identiteitsbewijs met uw handtekening en het adres waarop u het antwoord moet ontvangen.
De gebruiker kan ook zijn persoonlijke gegevens in zijn account raadplegen of wijzigen. Voor meer informatie over uw persoonlijke gegevens kunt u de rubriek 'persoonlijke gegevens' raadplegen.
16) Volledigheid
In het geval dat één van de clausules van dit contract nietig is door een wijziging in de wetgeving, regelgeving of door een rechterlijke beslissing, kan dit geen invloed hebben op de geldigheid en naleving van deze algemene verkoopvoorwaarden.
17) Duur
Deze voorwaarden zijn van toepassing gedurende de hele duur van de online publicatie van de diensten die worden aangeboden door OKAIDI.
18) Toepasselijk recht - Geschillen
Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn onderworpen aan de Franse wetgeving.
Alle geschillen die kunnen ontstaan met betrekking tot de geldigheid, interpretatie, uitvoering of beëindiging van deze Algemene Verkoopvoorwaarden vallen onder de jurisdictie van de Franse rechtbanken, ondanks meerdere gedaagden en / of garantieclaims, zelfs voor spoedprocedures of kort geding of op verzoek. De bevoegde rechtbank in geval van een geschil is die van de plaats van de verweerder.
Overeenkomstig de bepalingen van de Consumptiewet heeft de klant overigens het recht om gratis gebruik te maken van de bemiddelingsdienst die IDGROUP aanbiedt (waar OKAIDI deel van uitmaakt), wanneer een dergelijk geschil niet kon worden afgehandeld in het kader van een klacht die vooraf rechtstreeks bij de klantenservice van OKAIDI werd ingediend.
De bemiddelaar "consumptierecht" die aldus wordt aangeboden is "CM2C". Dit bemiddelingsinstrument is bereikbaar via:
-
Elektronische weg: cm2c@cm2c.net
-
Of via brief: CM2C, 14 rue Saint Jean 75017 Paris
Europees platform voor geschillenbeslechting:
In overeenstemming met de Europese verordening 524/2013 informeert OKAIDI SAS u over het bestaan van een Europees platform voor de beslechting van online geschillen tussen online verkopers en consumenten: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Versie gewijzigd op 06/10/2020 in Roubaix
19) Algemene gebruiksvoorwaarden van het getrouwheidsprogramma
Klik hier voor de algemene gebruiksvoorwaarden.